onsdag 24 juni 2026

La Seyne sur Mer.

24 juni 2026. Det är väldigt disigt när vi ger oss av. 

Vi är ju som en följetong. Har väntat på ett nytt batteri till den nya air conditioner som levererades 19 maj. Vi valde just ”Ecoflow” för att kunna använda den även i en naturhamn. Då laddar vi batteriet med hjälp av solcellerna under dagen och kan använda den på nätterna. Förutsatt att det fungerar då. Tyvärr har det bara fungerat med landström. Stefan har varit i kontakt med företaget hur många gånger som helst. Servicen har varit urusel. Vi har fått lägga om vår seglingsrutt helt och hållet. 

Igår fick vi beskedet att batteriet kunde levereras på fredag. Idag fick Stefan meddelande om att det kommer idag. 


Renovering av ett stort sjömärke. Annorlunda punktmärke.







När vi kom till hamnen så fick vi ingen hjälp alls. Han visade var vi skulle ligga men ingenting annat. En äldre herre på båten intill hjälpte oss som tur var. 
Lite senare fick vi desto mer hjälp av Marineron. Han kom och lämnade batteriet till vår air conditioner. Det väger cirka 10 kg. Sedan erbjöd han Stefan att åka med till hamnkontoret. Körde dessutom tillbaka Stefan. Han fick många plus för det. Hamnkontoret ligger på andra sidan av hamnen.

Åt middag på en Indisk restaurang. Promenerade runt lite i närheten. Här finns många väggmålningar. 





Vi ligger precis intill denna. Mycket snyggare på kvällen än på dagen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar