måndag 18 juli 2022

Boyardville.

18 juli 2022. Lämnade Saint-Martin-de-Re kl 10.00. Idag så går LIFE@SEA åt samma håll som oss men vi går till olika ställen. 

Vi har absolut ingen brådska idag. Får inte komma i hamn förrän vid 19.00 tiden på grund av tidvatten.

Från början så är det så gott som ingen vind alls. Stefan tvättar genuaseglet under gång. Mycket saltvatten har vi fått överallt på båten. Senare får vi ganska mycket vind. 

I slutet strax innan hamnen som vi skall till så ligger Fort Boyard. Där fångarna på fortet spelats in. Det verkar vara en stor turistmagnet.

Vi har ingen eller urusel täckning när det gäller både internet och att kunna ringa. Ändå så ligger vi inte långt från land. Jag startade om min telefon och då kunde vi ringa till Marinan. Det var okej att gå in i hamnen kl 18.16. Vi tog oss in strax efter det. Stefan hade berättat allt om vår båt via telefon. Hamnkaptenen anvisade oss en långsidesplats.

Idag är det fem år sedan vi köpte Ultima som är en en Regina af Vindö. ⛵ Detta firade vi med att äta Pizza Regina. 



Idag så är det jättevarmt. 37 grader i luften. Puh! 😽
Segeltvätt.
Alltid lika jobbigt att gå under broar även om det står 30 meter.

Fort Bayard.

Pizza Regina.


Infarten till Marinan.

Nattmarknad.


Äntligen så kan man njuta av kvällsluften.

6 kommentarer:

  1. Trevligt 5-års jubileum.

    SvaraRadera
  2. Kors i taket! Det gick att komma in på nätet! Det gick inte i går. Kände av den kommande värmen redan i natt. Hade hoppats på mera sömn.
    De sa, att gamlingar som jag skall undvika alkohol.... Det blir ju svårt. Men att ta ner persiennerna och leta efter flera foton till systerdottern, skall jag väl klara. Får satsa på en tidig promenad. Planerar att köpa en Margareta-present. Kom bara 6 mm regn i går. Så skönt att se Er vackra gast. Hur kan man bygga ett fort mitt ute på havet? Tycker synd om tigrarna. Kan ju knappast vara något liv för dem. Hur kan folk hitta på något sådant? Grattis till 5-årsjubileet! Hoppas, att Ni får en svalare dag. Kramar, Mattemor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till med att hitta fler foton!
      Alla dessa fort som har byggts. Många liv har nog gått till spillo under tiden.
      Idag så är det mycket svalare. Stefan har jacka på sig. Regnade lite på förmiddagen. Nu skiner solen. ☀️
      Tack för gratulationen och påminnelsen! ⛵
      🤗 Elisabeth & co

      Radera
  3. Pizza, hahaha jag längtar efter sardiner, friterade med ett par klyftor citron eller vinäger. Jag blir tokig på att tiden går så långsamt fast jag jobbar så fort jag bara kan...🤣🤣🤣 kul att det är 5 års jubileum, nu är det bara att vänta på nästa jubileum, 10 år, var månde det firas i världen? Ha en skön vecka nu, fort Boyard är säkert inte så kul att se i alla fall. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att man inte har samma smak.
      Tiden går fortare än du tror.
      Du får ha en härlig vecka själv!
      🤗 Elisabeth och Stefan

      Radera