lördag 30 oktober 2021

Hemresan.

28 oktober 2021. Två ras som vaknar på morgonen. Det är så mycket att tänka på när man lämnar båten så långt hemifrån. Man kan ju inte bara åka dit för att fixa med småsaker. 

En av ägarna till varvet som Stefan har haft mycket kontakt med, var snäll och körde oss till tågstationen. Hon heter Gertrude. Vi kom dit 10 minuter innan tåget skulle gå. Vi fick åka en omväg på grund av bro och slussarbeten. Stefan hade redan betalat tågbiljetterna för oss via en app. Vi åkte med det första tåget till Lelystad. Bytte där till ett annat tåg som kom på perrongen intill. Detta gick till flygplatsen Schiphol i Amsterdam. Nu skulle vi checka in och min största oro var när det gällde vår katt Dina. Jag försökte få hjälp av en kvinna som var väldigt stressad och irriterad. När jag förtydligade att det gällde en katt så reagerade hon. Hon berättade att hon inte tyckte om människor men älskade katter.  Så hon hjälpte oss gärna men enbart för Dina's skull. 🐆 Jag tackade ödmjukt. 🤗

Vi gick fram till en annan kvinna för att checka in ett bagage och Dina. Det kostade 55 Euro för henne och då sitter hon i sin lilla väska på golvet framför mina fötter i kabinen.

När vi skulle igenom säkerhetskontrollen så var jag tvungen att ta ut Dina ur väskan och koppla henne. En kille höll henne utanför där jag skannades. Det var inte populärt. Oj, så fort hon ville i sin väska igen. Skönt att hon kände sig trygg där. 

Stefan fick öppna sin väska och de var väldigt intresserade av batteriladdaren som låg välinpackad där. De gjorde en rigorös kontroll av den.

Jag försökte få Dina att kissa i en liten låda med kattsand inne på toaletten men icke. 

Flyget blev ungefär 30 minuter försenat. 

Alla transporter med vår katt Dina gick jättebra. Inte dåligt att flyga för första gången när hon är hela 17 år.


På tåget.

Här ligger Dina framför 
mina fötter på flyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar