måndag 16 juli 2018

Tobermory

Fredag 13 juli. Vi ligger kvar Caol.  Bestämde oss för att åka tåg till Mallaig. Åkte över bron som var med i filmen i första Harry Potter filmen. Gick runt i hamnen och på byn. Åt middag på en restaurang där vi satt utomhus. Därefter så tog vi tåget till Fort Williams. Promenerade runt och kollade varifrån Ann skulle åka med buss på lördagen.  Vi åkte med en lokalbuss tillbaka till båten.

Lördag 14 juli. Gick ner för Neptune’s Staircase. Det innebär sju slussar och två svängbroar. Efter ytterligare två slussar så kom vi till Corpach där vi stannade kvar inför natten. Vi storhandlade i den lokala Coop affären.
Utanpå vår båt så hade vi en svensk båt vid namn ”Streamline”. De hette Kristina och Anders. De kom ombord till vår båt på kvällen. De har seglat i ett år.

Söndag 15 juli. En sluss ut ur Caledonian Canal för att komma till havet. Vi tog oss i ett konstant regn till Oban. Lade oss vid en nybyggd marina som hette Northen Pier. Väldigt bra standard.

Måndag 16 juli. Idag så har vi haft en fantastisk segling. Vi har seglat från Oban till Tobermory. Väldigt fin by med färgglada hus.