tisdag 3 september 2024

Caleta del Estacio.

3 september 2024. Stefan plockade ihop den elektriska winchen och monterade tillbaka den.

Jag tog ner solskyddet och förberedde andra saker. 

De har varnat för åska inåt land idag. Igår kväll såg vi blixtar i flera timmar på långt håll. Hörde ingenting. ⛈️⚡️

Kollade vädret extra noga med tanke på att vi skulle ligga på eget ankare inatt. Det märks stor skillnad när vi har gått in i september. När vi låg på samma ställe sist var det många fler båtar. 

Stefan sätter fast kättingkroken.




Tyvärr är de inte rädda om sin natur. Det är bara att slänga sopor var som helst. Då finns det rikligt med soptunnor på varje gata. De är inte privata.


Då har vi kommit tillbaka till maneternas paradis igen. Stefan han att bada men jag nöjde mig med en dusch på akterspegeln. 



Jag såg att en man simmade åt vårat håll. Skojade och frågade Stefan om kaffet var klart. Han höll på med att grilla. Mycket riktigt så kom han till båten och pratade en bra stund. Dessutom på en bra engelska.

4 kommentarer:

  1. Så slappa de är som slänger sopor överallt.

    SvaraRadera
  2. Det är jättetråkigt! Det ligger både på land och även i vattnet på vissa ställen.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar definitivt inte maneter - men vackra är dem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! 🪼 De är jättevackra.

      Radera