lördag 8 juni 2024

Marina de Lagos.

5 juni 2024. När allt fungerade som det skulle med båten stå lade vi oss vid väntbryggan till Marina de Lagos. Fick en bra plats långt in i hamnen. Två marineros stod vid bryggan och mötte oss. Bra med tanke på att det blåste ganska mycket.

Äntligen så har vi vatten under kölen.

6 juni 2024. Idag så har vi tur med vädret och vindarna. Lyckas med att få  upp alla tre segel och få i lattorna.


Passade på att låna en kärra i hamnen. Gick till Pingo Doce och provianterade bl a vatten. 
Man kan ju säga att hamnen måste nog fira Sveriges  nationaldag med tanke på deras logga. 🇸🇪 😅



7 juni 2024. Stefan och jag promenerade runt i Lagos. Jag köpte ett Vodaphone kort som gäller i 15 dagar. Det så  kallade Wi-Fi som hamnen har är verkligen värdelöst.

8 juni 2024. Jag  promenerade runt i Lagos medans Stefan felsöker den nymonterade generatorn. 


Forte da Ponta da Bandeira.




Entrada do Castelo de Lagos.




9 juni 2024. Idag så unnade jag mig fotmassage. Det var en duktig kvinna som kunde sitt jobb.
Stefan lyckats med att lokalisera problemet med generatorn.

10 juni 2024. Idag tänkte vi lämna tillbaka passerkortet till varvet Sopromar där vi har legat med Ultima under vintern. Vi blev lite förvånade när det var stängt. Det kom en kille till som också skulle dit. Han var inte heller från Portugal. 
Det är Portugals nationaldag idag. 🇵🇹
Jag har mest sett Stefans ädlare delar under dagen. Han har haft huvudet intill generatorn nästan hela tiden.

11 juni 2024. Idag har det blåst ordentligt hela dagen.
Detta är en av Stefans favoritsysselsättningar. Handla i båtaffären. 🤑

12 juni 2024. Stefan anpassade den nya generatorn till motorpanelen och litiumbatterierna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar