torsdag 17 september 2020

Rörö.

17 september 2020. Dagen började bra med strålande sol. Skulle lämna Åstol och då passade vår katt Dina på att hoppa iland. Stefan bär ner henne från bergsknallen och jag lyfter över Dina på båten. Helt plötsligt så tvärvänder Dina för att hoppa iland ännu en gång. På något sätt så missbedömer hon avståndet och ramlar rätt ner i vattnet. Hamnar cirka en meter under vattenytan. Jag "fiskar" upp henne direkt. Hon är livrädd och skriker högt. Det tittar ut folk från ett hus längre upp och de undrar vad som händer. Kvinnan som undrar berättar att deras katt blev nersparkad i vattnet av en dansk vid ett tillfälle.

Allt gick bra med Dina trots dessa eskapader. Jag tvättade av henne med sötvatten och torkade henne ordentligt.

Vi hade en härlig segling med sol och kalla vindar. Gick mellan Marstrands hamn och Koön. 

Gick till Rörö. Såg att det låg en Regina längre in i hamnen. Det kommer en man som tycker att vi har en snygg båt. Jag frågade om han kände förra ägarna. Det visade sig att det var den förra ägaren men jag kände tyvärr inte igen honom. Det var deras Regina som jag sett i hamnen.  Pratar en stund på bänken. Hans fru sluter upp också.

Stefan och jag tar en promenad i naturreservat.

Blir bjudna på fika hos Ultimas förra ägare. De har en Regina 43 nu. Jättefin båt. Träffar deras katter Britta och Bosse. Två vackra ragdolls.








2 kommentarer:

  1. Skönt att Dinas äventyr slutade lyckligt. Vilken chock för henne att hamna i vattnet istället för på land. Nu börjar väl vattnet bli kallt också?
    Klappa henne från mig.
    Kramar Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt tur att allt gick bra. Det är drygt 15 grader i vattnet.
      Har klappat henne från dig. 🐅
      Kramar Elisabeth

      Radera